Regulamin sklepu

1. Postanowienia ogólne

Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego czarnysmok.pl (dalej: „Sklep”), dostępnego pod adresem https://czarnysmok.pl

Właścicielem Sklepu jest Joanna Kulwicka, adres: ul. Słoneczna 20, 61-160 Daszewice, e-mail: pracownia@czarnysmok.pl, telefon: 600244273 (dalej: „Sprzedawca”), prowadzący działalność nierejestrowaną zgodnie z art. 5 Prawa przedsiębiorców (Dz.U. 2018 poz. 646 ze zm.).

Sklep prowadzi sprzedaż towarów wyłącznie na terytorium Polski.

Regulamin jest dostępny na stronie Sklepu w zakładce „Regulamin sklepu” i obowiązuje wszystkie zamówienia złożone od dnia publikacji.

Korzystanie ze Sklepu wymaga akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności.


2. Definicje

  • Klient: Osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna dokonująca zakupów w Sklepie.
  • Konsument: Osoba fizyczna dokonująca zakupu w celach niezwiązanych z działalnością gospodarczą (zgodnie z art. 22¹ Kodeksu cywilnego).
  • Zamówienie: Oferta zakupu towarów złożona przez Klienta za pośrednictwem Sklepu.
  • Umowa sprzedaży: Umowa zawarta między Klientem a Sprzedawcą po złożeniu Zamówienia.

3. Warunki korzystania ze Sklepu

Sklep jest dostępny dla osób powyżej 18 roku życia lub z zgodą opiekuna prawnego.

Wymagania techniczne:

  • Urządzenie z dostępem do Internetu.
  • Przeglądarka internetowa (np. Chrome, Firefox) z włączoną obsługą JavaScript i cookies.
  • Aktywne konto e-mail.

Klient zobowiązuje się do:

  • Podawania prawdziwych danych przy składaniu Zamówienia.
  • Niezwłocznego informowania Sprzedawcy o zmianach danych kontaktowych.
  • Niepodejmowania działań naruszających funkcjonowanie Sklepu (np. ataki hakerskie).

4. Składanie Zamówień

Zamówienia można składać przez stronę Sklepu, wybierając towary, metodę dostawy i płatności.

Aby złożyć Zamówienie:

  • Dodaj towary do koszyka.
  • Wypełnij formularz z danymi (imię, nazwisko, adres, telefon, e-mail).
  • Wybierz metodę dostawy: InPost Paczkomaty (z mapą punktów w koszyku), Punkty odbioru DPD, lub Kurier.
  • Wybierz metodę płatności: przelew online (WooPayments), HotPay, płatność za pobraniem.
  • Potwierdź Zamówienie przyciskiem „Kupuję i płacę”.

Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje e-mail z potwierdzeniem.

Umowa sprzedaży zostaje zawarta po potwierdzeniu Zamówienia przez Sprzedawcę.


5. Ceny i płatności

Ceny towarów są podane w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT (jeśli dotyczy).

Koszty dostawy są wyświetlane w koszyku podczas składania Zamówienia.

Metody płatności:

  • Przelew online (HotpPay, WooPayments).
  • Płatność za pobraniem.

Płatność musi być dokonana w terminie 7 dni od złożenia Zamówienia, chyba że wybrano płatność za pobraniem. W przypadku braku płatności Zamówienie może zostać anulowane.


6. Realizacja Zamówień

Zamówienia są realizowane najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od potwierdzenia płatności.

Dostawa realizowana jest przez Furgonetka.pl (usługi InPost, Kurier, Punkty DPD):

  • Paczkomaty InPost oraz Punkty odbioru DPD: Klient wybiera punkt na mapie w koszyku.
  • Kurier: Dostawa pod wskazany adres.

Klient otrzymuje numer śledzenia przesyłki na adres e-mail po nadaniu paczki.

Maksymalny czas realizacji: 14 dni roboczych (zgodnie z art. 7 Ustawy o prawach konsumenta).


7. Polityka zwrotów

Zasady zwracania zakupów

Jeśli zamówiony produkt okazał się nietrafiony, możesz go w łatwy sposób zwrócić. Wystarczy, że skorzystasz z naszej strony zwrotu zakupów, dostępnej pod adresem https://czarnysmok.pl/zwrot.

Wybierasz produkty do zwrotu

Możesz zwrócić wszystkie produkty lub tylko niektóre z nich, masz na to 14 dni.

Określasz szczegóły przesyłki

Pakujesz produkty do paczki, wybierasz opcję dostawy i opłacasz przesyłkę zwrotną.

Odsyłasz paczkę

Przekazujesz przesyłkę zwrotną kurierowi lub zanosisz ją do wybranego punktu nadania.

Otrzymujesz zwrot pieniędzy

W ciągu 7 dni otrzymujesz zwrot pieniędzy, o czym zostaniesz poinformowany mailowo.

Prawo odstąpienia od umowy

Masz prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Pamiętaj jednak, że jeśli korzystałeś z towaru w sposób wykraczający poza konieczne sprawdzenie jego charakteru, cech i funkcjonowania – tak jak mógłbyś to zrobić w sklepie stacjonarnym – możemy odpowiednio obniżyć kwotę zwrotu o wartość, o jaką zmniejszyła się wartość towaru. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, poinformuj nas o swojej decyzji w terminie 14 dni od dnia, w którym Ty lub osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie fizycznie otrzymałeś/otrzymała zakupiony towar. Za jednoznaczne oświadczenie uznajemy zarejestrowanie zwrotu na naszej stronie zwrotu zakupów (i taką formę rekomendujemy). Jeśli wolisz, możesz przesłać oświadczenie o odstąpieniu pocztą elektroniczną na adres pracownia@czarnysmok.pl lub tradycyjną na adres:

Joanna Kulwicka – Czarny Smok
ul. Słoneczna 20
61-160 Daszewice

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w wypadkach określonych szczegółowo w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Zwrot pieniędzy

W przypadku odstąpienia od umowy zwrócimy Ci kwotę zapłaconą za towar oraz koszty najtańszej dostępnej formy dostawy oferowanej przez nasz sklep. W sytuacji, gdy wybrałeś droższą metodę dostawy, różnica w kosztach nie podlega zwrotowi. Zwrot płatności nastąpi w terminie 7 dni, a w każdym przypadku nie później, niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Zastrzegamy sobie możliwość wstrzymania się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanych towarów lub dostarczenia dowodu ich odesłania. Jeśli wybierzesz zwrot za pośrednictwem naszej strony do zwrotu zakupów, dowodem potwierdzającym odesłanie zwracanych towarów będzie status przesyłki zwrotnej, który otrzymamy automatycznie po zgłoszeniu zwrotu. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jak w pierwotnej transakcji, chyba że wyrazisz zgodę na inne rozwiązanie.

Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktów. Zastrzegamy sobie prawo do dochodzenia względem Kupującego z tego tytułu odszkodowania, w zakresie, w jakim zezwalają na to obowiązujące przepisy prawa.

Zwrot towaru

Zwracane przedmioty należy odesłać lub przekazać do naszego sklepu niezwłocznie, a w każdym razie nie później, niż 14 dni od dnia, w którym poinformowałeś nas o odstąpieniu od umowy. Termin uznajemy za zachowany, jeżeli rzecz zostanie odesłana przed upływem terminu 14 dni.
Koszt odesłania towaru do naszego sklepu ponosi osoba zwracająca.

Zwracane przedmioty należy odesłać na adres:
Joanna Kulwicka – Czarny Smok
ul. Słoneczna 20
61-160 Daszewice

8. Reklamacje

Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową zgodnie z art. 556 Kodeksu cywilnego.

Reklamacje należy zgłaszać na adres e-mail lub pocztą na adresy Sprzedawcy

W zgłoszeniu podaj:

  • Numer Zamówienia.
  • Opis wady.
  • Żądanie (naprawa, wymiana, zwrot pieniędzy).

Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od otrzymania.

Uszkodzenie przesyłki w transporcie

W przypadku otrzymania przesyłki uszkodzonej podczas transportu (np. pęknięcie, rozbicie, zgniecenie opakowania), Klient zobowiązany jest do:

  1. Niezwłocznego zgłoszenia szkody firmie kurierskiej (np. InPost) poprzez formularz online lub protokół szkody sporządzany przy odbiorze przesyłki.
  2. Zabezpieczenia dowodów uszkodzenia, w tym:
    • zdjęcia uszkodzonego produktu,
    • zdjęcia opakowania z zewnątrz i wewnątrz (z widoczną etykietą nadawczą),
    • numer zgłoszenia reklamacyjnego nadany przez przewoźnika lub skan protokołu szkody (jeśli sporządzono go ręcznie).
  3. Zgłoszenia reklamacji do Sprzedawcy na adres e-mail Sprzedawcy
    W zgłoszeniu należy podać:
    • numer zamówienia,
    • opis uszkodzenia,
    • załączone zdjęcia oraz potwierdzenie zgłoszenia szkody do przewoźnika.

Brak udokumentowania zgłoszenia szkody przewoźnikowi może skutkować odmową pozytywnego rozpatrzenia reklamacji..


9. Ochrona danych osobowych

Dane osobowe Klientów są przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności Sklepu, dostępną na stronie Sklepu.

Administratorem danych jest Joanna Kulwicka, kontakt: pracownia@czarnysmok.pl.

Szczegółowe informacje o prawach Klienta oraz sposobach przetwarzania danych zawarte są w Polityce Prywatności.


10. Usługi elektroniczne

Sklep świadczy usługi elektroniczne:

  • Formularz Zamówienia.
  • Newsletter (za zgodą).
  • Prowadzenie konta użytkownika.

Klient może zrezygnować z usług elektronicznych w dowolnym momencie przez kontakt z Administratorem lub ustawienia konta.


11. Postanowienia końcowe

Regulamin obowiązuje od dnia publikacji na stronie Sklepu.

Sprzedawca zastrzega prawo do zmiany Regulaminu. Klienci są informowani o zmianach przez e-mail lub komunikat na stronie.

W sprawach nieuregulowanych stosuje się Kodeks cywilny i Ustawę o prawach konsumenta.

Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu oraz Polityki Prywatności.